December 2020 kwamen
we bij toeval langs het bedrijf van Fred Oosterlaan, specialist in
DAFjes.
Dit keer was er de
kans even binnen te kijken. Links een tot cabriolet omgebouwde DAF 600.
Rechts een Zweedse Kalmar, gebaseerd op DAF-techniek.
Aan een Daffodil 30
wordt gewerkt. Rechts een DAF 33 met rechts stuur.
Werkelijk uniek is
deze DAF 600 pick-up, paradepaardje van Oosterlaan.
Naar verluidt zijn er
nog maar 3 ter wereld. Zelfs in het DAF-museum ontbreekt dit type.
De verzameling van de zelfstandige ondernemer omvat tientallen auto's,
in verschillende staat van onderhoud.
Oosterlaan heeft van
zijn hobby zijn beroep gemaakt. Hij knapt oude DAFs en Nederlandse
Volvo's op
en geeft liefhebbers de mogelijkheid te komen werken aan hun auto. Veel
oude onderdelen zijn op voorraad.
Voor de deur twee
DAF's 33.
De DAF 33 bestelwagen
stond er vorige keer ook, maar is te leuk om niet nog een keer op de
foto te zetten.
Zoetermeer - januari 2021 |
Een oude Renault-bestelwagen uit 1954 met een 54 pk benzinemotor
en - niet alledaags - vierwielaandrijving.
Dat
laatste verklaart waarom de wagen 'zo hoog op de poten' staat.
Dit model
staat bekend als Goulette,
maar die typenaam werd pas
in 1956 ingevoerd, dus is hier nog niet van
toepassing.
Naar aanleiding van de
ontmoeting even uit de vitrine gehaald: een soortgelijke Renault in
miniatuur (1:43).
Het model van Lion Cars is een paar jaar jonger dan de echte auto
hierboven.
Vlak bij de Renault
staat deze 306 cabriolet met hardtop-dak. Slechts 20 jaar oud en
eigenlijk nog niet écht bijzonder.
In 1971 werd deze Opel
Manta afgeleverd in een kleur die toen heel gangbaar was.
Dit exemplaar heeft een 2-liter motor onder de kap.
Nergens op de auto is
de merknaam Opel te vinden. Op de grille wel het beeldmerk van
Irmscher, het bedrijf dat Opels door tuning en accessoires sportiever
maakte.
Zoetermeer - december 2020 |
Je rijdt gemakkelijk
achteloos aan dit autootje voorbij. Het is immers een bekende Fiat
500...
...totdat je de
voorkant ziet. Afgezien van een missend sierstuk, is het plaatwerk
anders (rechts de gewone 500).
Dit is een door
carrosseriebedrijf Lombardi aangepaste 500, tussen 1968 en 1971 verkocht
als 'My Car'.
Het typeplaatje en het beeldmerk van het bedrijf zitten nog op de
voorkant. Het sierstuk (zie inzet) mist helaas.
Het bedrijf van Francis Lombardi bestond tussen 1947 en 1973. Van dit
type zijn er een paar duizend gemaakt.
Bleiswijk - december 2020 |
Tijdens een fietstocht
op zondagmiddag komen we langs een bedrijf in Bleiswijk met vele DAFs
voor de deur.
Het blijkt het bedrijf van Fred Oosterlaan te zijn, gespecialiseerd in
het opknappen van oude DAFs en
Nederlandse Volvo's. Al meer dan 25 jaar is hij verknocht aan de
producten van onze Nederlandse fabrikant.
DAF 33 bestelwagen met
zijruiten, in 1974 gemaakt.
Binnen bij de
Daf-dokter staan nog meer restauratie-objecten.
Voor de deur verschillende varianten van de DAF 44 en 46.
DAF 44 en 66SL Coupé,
allebei van 1975.
Zo felgeel werd de DAF
44 destijds niet geleverd.
DAF 66 1300 Marathon
Coupé, 55 Coupé en 66.
Een onvervalste
Amerikaanse slee: een reusachtige lengte en toch maar twee deuren.
In 1970 kwam deze
Lincoln Continental nieuw uit de fabriek. Wel met iets meer chroom.
Strak in de lak en
fraai van lijn, deze Fiat 124 Sport van 1969.
De huidige eigenaar heeft de auto zo'n twee jaar.
Een houten stuur en
met hout afgewerkt dashboard paste bij een luxe coupé van die tijd.
Met 1400 cc is het niet echt een volbloed sportwagen, maar eerder een
sportieve toerauto.
Het ontwerp is van Felice Mario Boano, werkzaam bij Fiats eigen
ontwerpstudio.
Acht cilinders heeft
deze Mercedes-Benz 280SEL 3.5 van oktober 1971.
Typerend voor deze
generatie Mercedessen is de gedeeltelijk dubbele achterbumper.
Pijnacker - november 2020 |
Deze uit 1991
stammende coupé werd in Amerika als Dodge Stealth verkocht, maar was in
feite een Mitsubishi 3000 GT.
In die tijd werkten de Amerikanen nauw samen met de Japanners.
Opmerkelijk omdat Chryslers gevierde topman
Lee Iacocca in de jaren tachtig fel ten strijde was getrokken tegen de
Japanners.
Zo te zien nog gewoon
in gebruik: een Opel Kadett C2, tussen 1977 en 1979 gemaakt.
De tweede generatie van het C-model is te herkennen aan de rechthoekige
koplampen.
(Zie hieronder in oktober nog een Kadett C)
Pijnacker - november 2020 |
In april zagen we de
auto staan (zie verderop hieronder). Inmiddels is het herfst. De Viva is
nog altijd te koop.
Zoetermeer - oktober 2020 |
Op nog geen paar
honderd meter van elkaar drie auto's die nieuw nooit in ons land zijn
verkocht.
De eerste is deze Nissan Skyline van 1999, sinds enkele maanden in ons
land.
Opvallend zijn de
ronde achterlichten en de ruitenwisser op de achterruit. Bij een sedan
een zeldzaamheid.
Een tweede
bijzonderheid: geen Toyota GT86
noch een Subaru BRZ, maar een Scion FR-S.
Het is dezelfde auto met een ander
merkplaatje.
Tot 2016 te koop in de Verenigde Staten en Canada.
De Nissan Rogue van de
eerste generatie, een
cross over voor de Amerikaanse markt, werd gemaakt in
Nissans fabriek
in Tennessee. Dit type werd verkocht tussen 2007 en 2015. Deze
is van 2008.
Terug naar de jaren
zeventig: het lijkt nog maar kort geleden dat je dergelijke auto's
iedere dag zag.
De Opel Kadett was jarenlang de best verkochte auto van Nederland. Dit
model is van 1976.
De ronde koplampen
zijn karakteristiek voor de eerste generatie van de C-Kadett. Later
werden ze rechthoekig.
Een kampeerwagen op
basis van het Volkswagen-busje. Bouwjaar 1974.
Een MGB GT uit 1975,
één van de 750 van de speciale Jubilee-editie ter ere van het 50-jarig
bestaan van het merk.
De lak is verre van smetteloos, maar bij overspuiten gaan de speciale
goudkleurige strepen verloren.
Daarmee zou ook het bijzondere karakter van dit specifieke model
verdwijnen. De auto heeft een rechts stuur.
Deze Saab 96 komt uit
1972. Het merk zet nadrukkelijk op de achterklep dat er een V4-motor in
ligt.
Medio jaren zestig was het Zweedse merk overgegaan van een tweetakt met
drie cilinders naar een viertakt met vier.
De karakteristieke
lijnen bepaalden jarenlang het gezicht van Saab.
In juni stond op
dezelfde plaats een 96 uit 1978. Zoek de verschillen.
Een mooi contrast: een
auto van weleer in een nieuwbouwwijk.
De Volvo 340 heeft inmiddels de leeftijd van 33 jaar
bereikt.
Dit Volkswagenbusje is
van 1958, op weg naar restauratie, maar daar nog lang niet aangekomen.
Achterop komend
verkeer wordt gewaarschuwd. Niet teveel haast a.u.b.
Zoetermeer - september 2020 |
Het gebeurt niet
iedere dag dat er een nieuw automerk op de markt komt.
Daarom aandacht voor één van de eerste afgeleverde exemplaren van de
Polestar 2.
De geheel elektrische
auto komt uit de koker van Geely, het Chinese moederbedrijf van Volvo.
In het wild (en niet
in de showroom, zie verderop hieronder): Hyundai Nexo,
geen benzine- of dieselmotor, niet batterij-elektrisch, maar
waterstof-elektrisch.
Heel wat anders: een
opvallende (zelfbouw?) cabriolet op basis van een Volkswagen Kever uit
1976.
Geen bijzondere auto,
maar wél een leuk plaatje: een Smart als rijdende reclamezuil voor een
schildersbedrijf
met een pot verf bijna zo hoog als de auto. En dan met een knipoog de
naam van het bedrijf: De Groot!
Den Haag - september 2020 |
Twee Triumphs TR8 bij
elkaar, in dezelfde kleur: dat zie je zelden.
Minder dan 3000 zijn er
gemaakt tussen 1979 en 1981, bedoeld voor de Amerikaanse markt.
De TR8 was in de basis
een TR7, maar met een 3,5 liter Rover V8 onder de motorkap.
De vér uitstekende en dikke bumpers waren nodig om aan de Amerikaanse
eisen te voldoen.
De vormgeving van de
Triumph TR7 en TR8 met de nadrukkelijke wiglijn, was controversieel.
De Rover 3500 had
dezelfde motor als de TR8. Dit is een luxe Vanden Plas-uitvoering.
Nog een Britse
klassieker voor het Louwman Museum: een Rolls-Royce Silver Cloud I uit
1957.
De auto is uitgevoerd
in twee kleuren bruin: een glimmende onderkant en matte bovenzijde.
Naast de Britse
klassiekers staat deze Mercedes-Benz 230CE uit 1982.
De auto ziet eruit alsof hij zojuist nieuw is afgeleverd.
Hillegom - september 2020 |
Het bedrijf Brabo in
Hillegom is gespecialiseerd in Rolls-Royce en Bentley:
verkoop, onderhoud en levering van onderdelen. De showroom heeft trekjes
van een museum.
Rechts een Rolls-Royce Silver Cloud II van 1960.
Rolls-Royce Silver
Wraith 1950 en een Bentley Mark VI van 1952.
De Bentley is te koop voor 69.500 euro.
Rolls-Royce Silver
Cloud II 1961 in Radford-uitvoering. Vraagprijs 44.500 euro.
Uit 1959 stamt deze
Bentley S1. Het is de auto van een klant en niet te koop.
James Young voorzag de
Rolls-Royce Silver Cloud II met lange wielbasis in 1962 van deze
carrosserie.
Het koetswerk is subtiel in twee kleuren blauw gespoten.
Rolls-Royce Silver
Cloud III 1964 met coupé-carrosserie van Mulliner-Park Ward.
Bijzonder aan deze auto zijn de enkele koplampen, want de Silver Cloud
III had normaal dubbele.
De klant vond de voorkant van de Silver Cloud II echter mooier.
Deze cabriolets (Silver
Cloud III en Corniche II ) zijn verkocht.
Rolls-Royce Silver
Shadow 1970 met airco en LPG-installatie, vraagprijs 29.500 euro.
Deze Bentley Mulsanne
S en Rolls-Royce Silver Spur II zijn allebei in 1990 gemaakt.
Te koop voor respectievelijk 24.900 en 34.950 euro.
De mooiste auto staat
in de werkplaats: een Bentley Continental Flying Spur Mulliner 1961.
Duitse liefhebbers van
Britse auto's op bezoek bij het Louwman Museum.
Dit is een Jaguar Mark
X met 4.2 liter motor uit 1965.
Behalve de Mark X zijn
er een paar XK's. Rechts een XK120.
De eigenaar van de
XK120 heeft een toepasselijk kenteken weten te verkrijgen.
Klassiekers hebben in Duitsland een kenteken met een H op het eind.
Een XK150 Drophead.
Vergelijk deze auto met het model hieronder.
XK150 Roadster, met
lagere en simpeler kap, twee zitplaatsen en andere deuren.
Links: Van de zijkant
is de lage lijn van de Roadster nog eens extra goed zichtbaar.
Rechts: de springende Jaguar als mascotte is er later opgezet.
Een E-type van de
eerste serie is behoorlijk exclusief.
Om het regenwater buiten te houden is een (rood) stuk plakband nodig.
Één lid van de groep
liefhebbers kwam met zijn Alpine Renault A110.
Uit 1964 stamt deze
Volvo Duett, de stationcar op basis van de P544 (de 'Kattenrug').
In 2008 kwam de auto naar Nederland. Zo te zien is het een klassieker
die nog geregeld wordt gebruikt.
De auto heeft nog twee
achterdeuren, in plaats van een grote klep.
Anders dan de personenversie hebben bestelwagen en stationcar van deze
serie nog een afzonderlijk chassis.
Is een slechts 17 jaar
oude auto bijzonder genoeg om op te merken en hier een plaatsje te
krijgen?
Het is een twijfelgeval, maar deze goudbruine Opel Astra cabriolet
vraagt om aandacht, temeer daar hij
er als nieuw uitziet. De auto werd destijds getekend én gemaakt bij
Bertone in Italië.
Zoetermeer - augustus 2020 |
In een parkeergarage
treffen we deze fraaie Citroën Méhari uit 1972.
De auto is geheel van
zachte kunststof (ABS) en de techniek stamt van de 2cv6/Dyane/Ami.
Als op de
parkeerplaats van een autodealer zoiets staat, ga je natuurlijk
kijken.
Het wagentje
heeft iets weg van de Britse Lomax, maar is het niet.
Le Patron is een Nederlands
product, geleverd als bouwpakket door een bedrijf in Ophemert.
Het onderstel en de techniek zijn van een Citroën 2CV. Er is ook een
versie met drie wielen leverbaar.
Opmerkelijk: de uitlaat loopt
niet onder de auto, maar aan de
linkerkant langs de kunststof carrosserie.
Dit is bepaald niet
het werk van een doe-het-zelver, hoewel de auto op de
parkeerplaats
van de bouwmarkt staat. Het is een Chevrolet Corvette uit 1998.
Pijnacker - augustus 2020 |
Het lijkt een
Amerikaanse SUV. Dat is het feitelijk ook: een Chevrolet Tahoe, maar met de voorkant
van een
Saab. Het Zweedse merk
(toen nog onderdeel van General Motors) bracht de 9-7X
tussen 2005 en 2008 op de markt.
Korte tijd is de auto ook in Nederland geïmporteerd.
Een museumstuk vóór
in plaats van ín het museum: op bezoek bij Louwman is deze Buick uit 1938.
De auto is van cabaretier Robert Kreis, die zich in kledij had gestoken
die bij de auto past.
De vormgeving is
kenmerkend voor het eind van de jaren dertig.
Een confrontatie van verleden, heden en ook
beetje toekomst bij de dealer van Hyundai.
Beneden bij de receptie een oude Sonata V6, in de showroom de
innovatieve Nexo.
De Sonata was destijds
uiterlijk en technisch conventioneel en allesbehalve innovatief.
De huidige Nexo is, met brandstofcel en waterstof-elektrische
aandrijving, een voorloper.
Honda is altijd al
innovatief en grensverleggend geweest. De dealer showt de N600 Touring
als verre voorloper van de elektrische Honda
e.
De Civic was destijds
het succesmodel voor het Japanse merk. Het elektrisch model (zonder
buitenspiegels en in plaats daarvan camera's) moet Honda's verkopen in
Europa een stimulans geven.
A12 Utrecht-Den Haag - juli 2020 |
Een Rover 3500 met
vouwdak én het reservewiel boven op de kofferklep, een typisch kenmerk
van deze auto.
Het was een uiterst merkwaardige optie om meer plaats in de bagageruimte
te creëren.
Op zich geen
spectaculair model, maar net als de Trabant (zie hieronder verderop)
vandaag de dag
in het straatbeeld wél een bijzonderheid: een Oost-Duitse Wartburg. Een
luxe versie: mét schuifdak.
Het typeplaatje meldt
dat het om een 353W gaat (de W van Weiterentwicklung), maar het
gaatje in het achterpaneel verraadt dat er eerst een ander typeplaatje
op zat. Bovendien is het
bouwjaar van deze auto volgens de RDW 1972, terwijl de W-versie pas in
1975 werd geïntroduceerd.
Bij Citroën-specialist
Jan van Gompel staat deze Griekse Namco Pony in de showroom.
Het is zondag, dus we kunnen slechts een foto maken door de ruit van de
etalage.
Bijna zeventig jaar oud is deze Mercedes-Benz
170S.
In 1978 kwam de auto naar Nederland.
Uit 1972 stamt deze
Citroën GS. Zestien jaar geleden werd de auto ingevoerd.
Nog net zichtbaar zijn de louvres bij de achterruit om de zon buiten te
houden. Een tijdgebonden accessoire.
Tegenover museum MORE
in Gorssel staat deze nostalgische, typisch Britse ijscowagen, gebaseerd
op een Bedford.
Op de parkeerplaats
troffen we de Nederlandse versie van de Land-Rover, gemaakt voor ons
leger.
Een Saab 96 uit
1978, te herkennen aan de dikke bumpers, grote knipperlicht-eenheden en
zwarte wielnaafdoppen.
Vergelijk modeljaar
1978 met 1976 (rechts, vorige maand gezien in Rotterdam, zie ook verderop).
NB.
Bij de modellen van 1979 was de kofferklep tussen de achterlichten
zwart.
Een cultstatus als de
Fiat 500 heeft de 126 (nog) niet, maar het wagentje kent inmiddels wel
een groep liefhebbers.
Een tweeling, vrijwel
gelijk, maar toch met een heel ander geboorteland: Italië en Polen.
Fabrikant FSM maakte de auto in licentie
tussen 1973 en 1992. Fiat staakte de productie al in 1980.
De p in de naam duidt
op Polen. In verschillende uitvoeringen werden meer dan 1,7 miljoen
Poolse 126s gemaakt.
Klassiek en tijdloos
mooi: een Lancia Appia Convertibele. Bouwjaar 1961.
De open versie van de
Appia werd gemaakt door Vignale.
De vleugeldeuren en
roestvrijstalen carrosserie zijn karakteristiek voor de DeLorean.
Op 6 juni staat het plein voor het
Louwman Museum vol met moderne Morgan driewielers.
De auto's maken een
toer door Nederland.
Veel eigenaren hebben
de uitstraling van hun auto's aangepast aan persoonlijke voorkeuren.
Dit is de 2000e van de
serie driewielers.
Strijd om het meest
opvallende uiterlijk: knaloranje of ongelakt aluminium.
De moderne driewieler
grijpt terug op de eerste jaren van het merk.
Foto's gemaakt door een dochter,
tijdens een wandeling gespot: Buick 49 Special Station Wagon uit 1958.
De Wagon had dezelfde
achterdeuren als de sedan (rechterfoto, bij de oldtimerdag 2019 in
Lelystad).
Te groot voor een
gemiddelde parkeerplaats: Lincoln MK VII uit 1988 met typerende vorm van
de kofferklep.
Een Morris Cowley 1500
uit 1957, in 1989 vanuit Denemarken naar Nederland gekomen.
De auto stond
geparkeerd bij het huis waar we eerder een hele serie BMC
Farina-modellen zagen (zie verderop hieronder).
De Cowley was de
simpeler variant van de Oxford Series III.
App-je van een
dochter: is dit iets bijzonders? Gespot in Rotterdam: een subliem
uitziende Saab 96.
De auto is van 1976, wel al met een zwarte grille, maar nog niet met de
dikke bumpers van latere jaren.
Berkel en Rodenrijs - mei 2020 |
Tijdens het
fietsrondje in coronatijd stuiten we op een verzameling van minimaal
tien oude Fiat Coupés.
Mogelijk zijn ze bedoeld om nog opgeknapt te worden of te worden
gebruikt als donorauto voor onderdelen.
De eigenzinnige Fiat,
gemaakt tussen 1993 en 2000, werd ontworpen door Chris Bangle (later de
designer van
BMW).
Het interieur is een ontwerp van Pininfarina.
Ook in Berkel en
Rodenrijs, maar van een geheel andere orde. Een schitterende en opmerkelijke
Rolls-Royce met een bijzondere achtergrond.
►Lees
hier meer over deze Shooting Brake.
Liefhebber of niet,
deze eigenaar wil van zijn Vauxhall Viva af. De wagen staat te koop.
De derde generatie van
de Viva (aangeduid als HC) werd gemaakt tussen 1970 en 1979. Deze is van
1972.
Citroën C-Elysée op
Nederlands kenteken. Bijzonder, want de C4 met kofferbak is nieuw nooit
in Nederland verkocht.
Ook de Honda Odyssey
is nooit nieuw in ons land geleverd. Een bedrijf in Nieuwegein
importeert gebuikte exemplaren.
Één niet onbelangrijk nadeel: de auto is uitgevoerd met een stuur aan de
rechterkant.
Een Trabant is geen
grote bijzonderheid, maar dat je er in deze tijd nog eentje op een
parkeerplaats
aantreft, is toch minder gewoon. Er gaan dagen voorbij dat het niet
gebeurt.
In dit geval is het
een Universal (stationcar) in een 'de luxe'-uitvoering.
Voor deze Peugeot 404
Break geldt hetzelfde als voor de Trabant. Ook gewoon langs de
straatkant.
Het is helemaal
bijzonder als je binnen vijf minuten een tweede 404 Break tegenkomt.
Dit exemplaar is wel in aanzienlijk slechtere staat dan de eerste.
Pijnacker - maart / april / mei 2020 |
Deze liefhebber heeft
maar liefst acht BMC-modellen van de jaren '60. Ze staan bij zijn huis
en werkplaats.
De staat waarin ze verkeren, is zeer uiteenlopend.
Het gaat de eigenaar erom ze rijdend te houden.
Hoe ze eruit zien, vindt hij minder belangrijk. Hij is nu bezig een
Countryman (stationcar) rijdend te maken.
De middenklassers zijn
bekend als de Farina-reeks, naar de naam van de ontwerper. Dit is een Morris Oxford
van 1960.
Het
zustermodel is de Austin A60 Cambridge, te herkennen aan de
grille, motorkap en sierlijst op de flanken.
Deze A60 uit
1966 is de best verzorgde en jaren geleden grondig gerestaureerd.
Bij dit exemplaar is
een rol duct tape onmisbaar om de grootste gaten te dichten.
De luxere variant in
de reeks is de Wolseley 16/60, direct herkenbaar aan de voorzijde. Deze
is van 1971.
De 16/60 werd tien jaar geproduceerd, van 1961 tot en met 1971,
en vaak afgeleverd in twee kleuren.
Een eenkleurig exemplaar
van de 16/60 uit 1967, destijds nieuw in Nederland verkocht.
De Wolseley heeft
andere achterspatborden en achterlichten dan de Austin (zie hieronder).
Ook deze Austin is
zeker niet roestvrij, maar niettemin goed voor (vrijwel dagelijks) gebruik.
Capelle a.d. IJssel - maart 2020 |
Ter ere van de
introductie van de achtste generatie Volkswagen Golf zette de dealer in
Capelle a.d. IJssel
alle voorgaande generaties in de showroom. De zwakheid van de eerste
werd feilloos getoond: roestgevoeligheid.
De tweede en derde
generatie. Veel ruimte om ze goed op de foto te zetten, is er helaas
niet.
De vierde en vijfde
generatie.
De zesde en zevende
generatie.
Alle generaties
vergelijken?
►Kijk
dan hier.
Als je zo'n auto
tegenkomt, kan de inhoud wel eens waardevoller zijn dan die van een
geldtransportwagen.
CARS staat voor de inhoud en het bedrijf: Classic Automotive Relocation
Services. Leuk gevonden.
Een oudere versie kwamen we in
november 2017 tegen bij de start van de London to Brighton Run.
►
Lees hier het betreffende verslag
Een kampeerwagen
volgens Japanse maatstaven, deze Suzuki Every. Dat wil zeggen: kort en
smal.
Samen met (namaak) kersenbloesem in museum Naturalis in Leiden.
Nieuwegein - februari 2020 |
Een auto waar muziek
in zit en die graag gezien wil worden. Te koop bij een garage in
Nieuwegein. Wie biedt?
Met dank aan M. Boersma voor de foto's.
Een liefhebbersauto:
Peugeot 504 Cabriolet, in mooie staat.
De cabriolet met deze
kleur geel is uitsluitend geleverd met een V6-motor. De 4-cilinder had
andere kleuren.
Ook dit is een vast
een liefhebber, maar met een totaal andere liefde. De basis vormt een
oude Opel Rekord Coupé.
Koplampen en
achterlichten zijn afkomstig van een andere auto. Of van de sloop...
Een vorm van morbide
humor kan de eigenaar niet worden ontzegd.
Een bezoeker van
Autoworld in Brussel, ten tijde van de tijdelijke tentoonstelling So
British!
De Aston Martin V8 had heel goed deel kunnen uitmaken van de show
binnen.
Let op de details: de koplampen hebben wissers.
►lees
hier het verslag.
|