Opel Olympia Rekord (1953-1957)
 
 

 

Van links naar rechts: modeljaren '54, '55, '56 en '57.

 


Het eerste modeljaar, herkenbaar aan de 'haaienbekgrille'.

 


 

Achterzijde van dezelfde auto.

 



Een cabriolet van modeljaar 1954.
 


De Duitsers noemen dit een cabrio-limousine; deuren en zijruiten zijn behouden gebleven.  
 

 

Modeljaar 1955, de Rekord als Cabrio-Limousine met neerklapbare linnen kap.

 

 

Modeljaar 1955 had ronde richtingaanwijzers.

 

 

Grille van het model 1955.

 



Het interieur wijzigde vrijwel niet; hier modeljaar 1955.

 

 

Modeljaar 1956, voorzien van extra accessoires. De typeaanduiding staat nu vóór op het spatbord.

 



Het interieur van de '56-er. De auto heeft nog een voorbank en geen losse stoelen.

 

 

Grille van modeljaar 1956, de mistlampen behoorden niet tot de standaarduitvoering.

 

 

Nogmaals een '56-er; ook de kapjes boven de koplampen waren niet standaard.

 

 

Een '56-er met smalle witte randen op de banden. 

 

 

De achterzijde van de auto hierboven met een opvallende tankdop en extra achteruitrijlicht.

 

 

Een 56'er met weinig gangbare buitenspiegels op de spatborden.

 

 

Veel chroomstrips, zoals boven de achterlichten. 

 

 

De Olympia ('56) is de eenvoudige versie van de Rekord: verchroomde sierlijsten ontbreken.
 

 

Op de voorspatborden is net als bij de Rekord de typenaam voluit uitgeschreven.

 

 

Modeljaar 1957: modernere grille, licht overstekende spatborden bij de koplampen.

 

 

Model 1957 van opzij-achter. Let op de extra sierstrips onder de zijruiten en bij de achterlichten.
 

 

Ook aan de achterkant verschilden de modellen. In 1957 werd het allemaal wat strakker.
 

 

Het laatste modeljaar had langere spatborden en andere achterlichten.

 

 

Zelfs de typeaanduiding werd in het laatste modeljaar een fractie strakker (inzet: modeljaar 1956) 

 

De achterlichten nemen een voorschot op de opvolger, de Opel P1.

Nogmaals modeljaar 1957.

Nog meer luxe: een sierstrip onder de zijruiten.