Trabant-modellen inclusief voorlopers en prototypen
P50 prototype
1954-1959 500cc - 17pk
Voorloper van de latere Trabant; nog opgebouwd
uit staal. Zonder kofferklep.
Er zijn ook prototypen van een
stationcar ontwikkeld.
(August Horch Museum Zwickau)
P50 Universal prototype
Stationcarvariant van het bovenstaande model. Foto: Wikipedia / Stahlkocher
P70
1955-1959 700cc - 22pk 36.151 stuks (hele serie)
Opvolger van de IFA F9 met diens techniek. Carrosserie van Duroplast. Zonder kofferklep.
P70 Universal
1956-1959 700cc - 22pk
Stationcarversie. Aan de zijkant
scharnierende achterdeur.
Carrosserie van Duroplast, dak van hout en leerdoek.
P70 Coupé
1957-1959 700cc - 22pk
Coupéversie. Met kofferklep.
Carrosserie van staal.
P50
1957-1962 500cc - 17-20pk 131.440 stuks
P60 (600)
1962-1964 600cc - 23pk 106.628 stuks
Eerste model met merknaam Trabant. Afgebeeld: P50 tweede generatie
Universal
1960-1962 500cc - 20pk
P60 1962-1965 600cc - 23pk
Stationcar. Achterdeur scharniert aan zijkant. Afgebeeld: P60
601
1964-1990 600cc - 23-26pk 2.818.547 stuks Afgebeeld: latere versie met aangepaste grille en moderner bumpers.
601 Universal
1965-1990 600cc - 23-26pk
Stationcar. Naar boven scharnierende achterklep.
Afgebeeld: luxe versie; dak in andere kleur; verchroomde
bumpers.
601 1.1
1990-1991 viertakt 1100cc - 40pk 39.474 stuks
Motor van Volkswagen. Ten opzichte van 601 gewijzigde grille en grotere achterlichten.
601 1.1 Universal
1990-1991 viertakt 1100cc - 40pk
Motor van Volkswagen.
601 Kübel
1966-1990 600cc - 23-26pk
Voor politie en leger.
601 1.1 Kübel
1990 1100cc - 40pk
601 Tramp
1978-1988
600cc - 23-26pk
Civiele versie van de Kübel.
601 1.1 Tramp
1990-1991
viertakt 1100cc - 40pk
Motor van Volkswagen. Poging om de Tramp
als "cultcar" interessant te
maken voor jongeren.
Enkele prototypen:
P100
1961 1000cc - 48pk
Proefmodel grote Trabant,
vier deuren en modern
koetswerk. Een technisch
vergelijkbare, maar uiterlijk
verschillende Wartburg werd
parallel ontwikkeld.
Beide modellen kwamen er niet.
P602V
1965-1966 600cc - 26pk
Driedeurs variant van 601.
Verlengde wielbasis. Niet in productie gegaan.
P603
1966-1969 Prototype. Schaalmodel: de auto zelf is niet bewaard gebleven.
P610 / P1100
1973-1979 1100cc - 45pk
Viertaktmotor. Moderne hatchback met stalen carrosserie.
Twintig verschillende prototypen gebouwd.
P601 N
1981 Eén van de laatste pogingen
voor alternatief voor de 601.
Niet verder ontwikkeld.
601 WII
1981-1984 1100cc - 45pk
Viertaktmotor. Prototype. Niet verder ontwikkeld.
1.1 E
1989 viertakt 1100cc - 40pk
Motor van Volkswagen. Prototype; niet in productie genomen.
Caro 1.1
Door IVM omgebouwde pick up, gepresenteerd op
Leipziger Messe herfst 1989.
Niet doorontwikkeld.
nT
2009 elektromotor - 64 pk
Studiemodel. Geheel elektrisch aangedreven,
met lithium-ion-accu's.
Topsnelheid 130 km/u, actieradius 160 km.
Lengte 3,95 meter.